Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 12/04/2019 - 01/10/2019
9:00 am - 4:00 pm

Locatie
Kantoor Utrecht

Categorieën Geen Categorieën


Training: Professionele marketing van vandaag

Wat doet een marketeer?
Als marketeer ben je bezig met het ‘vermarkten’ van een product of dienst. Je ontplooit activiteiten om klanten te boeien, binnen te halen en te binden. Hiervoor moet je goed weten wat er speelt op de markt, welke nieuwe of veranderende klantbehoeften er zijn en wat concurrenten doen. Met deze kennis stel je de optimale marketingmix samen. Marketing is niet meer wat het 10 jaar, of zelfs 5 jaar geleden was. De snelle technologische ontwikkelingen maken dat marketeers ook steeds meer digitale vaardigheden in huis moeten hebben.

De werkzaamheden van een marketeer bestaan bijvoorbeeld uit:
• Opstellen van een marketingplan
• Bedenken en uitvoeren van een marketingstrategie (inclusief social media, marketing automation, e-commerce, etc.)
• Coördineren van pr- en marketingactiviteiten
• Opzetten en uitvoeren van klantonderzoek
• Bedenken en realiseren van succesvolle campagnes en reclame-uitingen
• Creëren van de juiste ‘brand awareness’ bij klanten
• Analyse van klantgedrag en conversie middels webtools (denk aan Google Analytics)
• Het verbinden van marketing en verkoop
• Vormgeven van de ‘corporate identity’

Wat belooft de training?
Na de 10-daagse training verdeeld over 4 maanden ben je in staat een marketingplan te schrijven en uit te voeren, voor je (toekomstige) eigen bedrijf of voor een (toekomstige) werkgever, volledig binnen de norm van de hedendaagse marketing.

De kracht van de training:
o Concreet en toepasbaar (elke les: 30% theorie en 70% praktijk)
o Trainers uit de praktijk
o Begeleiding ook buiten de lessen om

Voor wie is de training?
De training is bedoeld voor iedereen (startend, werkend en werkzoekend) met HBO/WO werk- en/of denkniveau die zich in korte tijd wil bekwamen in de belangrijkste facetten van het marketingvak.

Hoe lang duurt de training?
De opleiding bestaat uit 10 klassikale lesdagen (9.00 – 16.00 uur), verspreid over een periode van 4 maanden.
Ook bestaat er de mogelijkheid voor een 6 maanden durend opleidingstraject. Tijdens een werkervaringsstage van 6 maanden volg je de 10-daagse training en breng je het geleerde gelijk in de praktijk. Deze stage loop je TAG (Trans-Atlantic Consulting Group).
Bij het met succes doorlopen van de training en de stage bestaat er de mogelijkheid om bij één van deze bedrijven in dienst te komen.

Kosten van de opleiding
Als u werkzoekend bent, kent het UWV regelingen om u te ondersteunen in (om)scholing, bijvoorbeeld door met behoud van uitkering ‘stage’ te lopen. Ook zijn er mogelijkheden voor geheel of gedeeltelijke vergoeding van de opleidingskosten.
BPMO Academy heeft in het kader van de re-integratie bevorderende taak van het UWV een overeenkomst over de uitvoering van scholingen en/of functie gerichte vaardigheidstrainingen.
Als erkende opleider van het UWV komt u als uitkeringsgerechtigde in aanmerking voor financiering vanuit het UWV.
De opleiding kost €5000,00 exclusief 21% btw.
Ook als u geen uitkering van het UWV ontvangt zijn er mogelijkheden tot om- en bijscholing. Ook de mogelijkheid dat uw (toekomstige) werkgever de opleidingskosten (deels) voor haar rekening wil nemen. Neem hierover met ons contact op.

Onderdelen van de training
Tijdens dit traject behandelen we de cruciale marketingonderwerpen op een interactieve wijze. Wij geloven in ‘leren door doen’. Je kunt interactieve, praktische en inspirerende lessen verwachten. Ook leggen we bedrijfsbezoeken af aan toonaangevende organisaties die bijzondere marketing (laten) voeren. In de opleiding staan herkenbare cases (zowel B2B als B2C) centraal, die door de deelnemers individueel en soms in groepsvorm wordt uitgewerkt aan de hand van de behandelde materie.

De opleiding bestaat uit 3 modules:
• Module 1: Basisprincipes van Marketing – Analyse, strategie en tactiek – 5 lesdagen
• Module 2: Marketing 4.0 – De klant in de digitale wereld – 3 lesdagen
• Module 3: Get in the Ring – Bedrijfsbezoeken en masterclasses van praktijkspecialisten – 2 lesdagen

De training sluit af met klassikale presentaties van de praktijkopdracht waaraan elke deelnemer individueel heeft gewerkt gedurende de opleiding. De opdracht lichten we aan het begin van de opleiding toe. Dit kan zijn het opstellen van een marketingplan bij de centrale case of een essay over een thema binnen de casus. Tijdens de lesmaanden zullen de deelnemers hieraan werken.

Meer informatie is te vinden in deze download

 

Ja, ik ben geïnteresseerd en wil graag meer weten